Canadian Aviation Security Conference: Sharing Skies, Managing Risk

Canadian Aviation Security Conference

SAVE THE DATE March 5-6, 2008

Canadian Aviation Security Conference: Sharing Skies, Managing Risk

Please save March 5-6 2008 in your calendar for the 2008 Canadian Aviation Security Conference: Sharing Skies, Managing Risk. This unique Canadian conference will focus on Canada's response to current and future aviation challenges, threats and security risks, as well as the strides made in strengthening aviation security. This conference will showcase the issues that are at the very crux of our industry-home grown terror and grassroots defenses, cross border and harmonization issues, intelligence and air cargo security.

Why you should attend the Canadian Aviation Security Conference

• Expand your contact network within the aviation industry;
  • Educate yourself on current security risks, threats and potential countermeasures;
  • Learn about global trends and strategies from international experts and other executives in your industry;
  • Voice your opinion on important issues facing the industry, and help facilitate change for an improved aviation environment in Canada; and
  • Learn what new security technologies, solutions, programs and supports are available to protect and grow your organization.

Who should attend or participate in CASC 2008?

The conference will be of particular interest to representatives of organizations and companies involved with, interested in or having solutions for the aviation security industry. This conference will be specifically targeted to the North American continent, without overlooking the rest of the world. Representatives of organizations and companies involved with, interested in or having solutions for:

• Airline security;
  • Airport security;
  • Government organizations;
  • Airport councils and authorities; and
  • Companies whose products and services are security related or in the air transportation vertical market.
    Example: Producers of scanners, metal detectors, developers of biometrics technologies, schools of trained animals, etc.

Regarding participating as a speaker please contact Meena Rajulu at meena.rajulu@catsa.gc.ca
Regarding tradeshow booths and sponsorships please contact Norm Kirkpatrick nkirk@attglobal.net
Regarding participating as a delegate please contact Muriel Debroy mdebroy@cata.ca

CATSA CATA Air Transport Association of Canada Canadian Airports Council Police Council Transport Canada Airline Pilots Association

Conférence canadienne sur la sûreté aérienne

À INSCRIRE À VOTRE CALENDRIER les 5 et 6 mars, 2008

Veuillez inscrire à votre calendrier la Conférence canadienne sur la sûreté aérienne : Un ciel à partager, des risques à gérer qui aura lieu les 5 et 6 mars 2008. Cette conférence canadienne à caractère unique sera axée sur la réaction du Canada à l’égard des défis actuels et futurs en matière de transport aérien, des menaces et risques liés à la sûreté, ainsi que des progrès que nous avons accomplis pour renforcer la sûreté aérienne. Cette conférence illustrera les questions qui sont au cœur de la terreur créée par l’industrie intérieure et des moyens de défense populaires, les questions transfrontalières et d’uniformisation, les renseignements et la sécurité du fret.

Pourquoi devriez-vous assister à la Conférence canadienne sur la sûreté aérienne?

• élargir votre réseau de contacts au sein de l'industrie aéronautique;
  • vous renseigner sur les menaces et les risques actuels en matière de sécurité, ainsi que sur les contre-mesures éventuelles;
  • vous informer au sujet des tendances et des stratégies mondiales auprès d'experts internationaux et d'autres cadres du secteur;
  • exprimer votre opinion sur des questions importantes touchant l'industrie et contribuer à la facilitation du changement en faveur de l'amélioration de l'environnement aérien au Canada;
  • apprendre quelles sont les technologies, les solutions, les mesures de soutien et les programmes offerts afin de protéger votre organisation et d'assurer sa croissance.

Qui devrait assister ou participer à la CCSA 2008?

La conférence revêtira un intérêt particulier pour les représentants d'organisations et d'entreprises liées à la sûreté aérienne, y étant intéressées ou ayant des solutions en la matière. Cette conférence ciblera le continent nord-américain de façon spécifique, sans pour autant négliger le reste du monde. Ces représentants proviendront d'horizons différents, parmi lesquels :

• la sécurité des lignes aériennes;
  • la sûreté aéroportuaire;
  • les organismes gouvernementaux;
  • les conseils et les autorités aéroportuaires;
  • les entreprises dont les produits et les services sont liés à la sécurité ou au marché vertical du transport aérien.
    Par exemple : les fabricants de scanneurs et de détecteurs de métaux, les concepteurs de technologies biométriques, les écoles d'entraînement d'animaux, etc.

Veuillez communiquer avec Meena Rajulu à meena.rajulu@catsa.gc.ca si vous désirez participer à la Conférence en tant que conférencier, avec Norm Kirkpatrick nkirk@attglobal.net en ce qui a trait aux kiosques d’information et à la publicité de commandites et avec Muriel Debroy mdebroy@cata.ca si vous désirez participer en tant que délégué.