Firm-to-Firm Collaboration & Innovation Supporting Networks: 2014 Survey (CATAAlliance, iCanada, Conference Board of Canada): Please complete today
September 12, 2014

CATA invites you to participate in the Collaboration Study undertaken by CATA together with the Centre for Business Innovation (CBI) at the Conference Board of Canada  to understand the role played by on collaboration and innovation supporting networks for Canadian industry.

 

While small and mid-size enterprises are known to be quite innovative in terms of ideas for new technologies, products and services, in most cases they do not have enough resources to take full advantage of them where it counts : in the market. Therefore, they need to collaborate to strengthen their capabilities and conquer the targeted markets.

 

As show in the seminal CATA 2011 study on Commercialization of Innovations, collaboration is essential for success more often than not. However, not enough Canadian companies exploit  opportunities for collaboration, nor do they take advantage of various networks supporting innovation within their ecosystem.

 

Your participation in the CATA-CBoC survey will enrich our collective knowledge of what works and what does not in matters of collaboration for effective business innovation. The online survey is available at CATA-CBI Collaboration Study. All corporate information provided is kept confidential and only aggregate results will be made public in a report which you should receive in advance.

French:

CATA vous invite à participer à l'étude de collaboration entrepris par CATA avec le Centre pour l'innovation en affaires (CBI) du Conference Board du Canada pour comprendre mieux le rôle joué par la collaboration entre entreprises et les réseaux de soutien d'innovation dans l'industrie canadienne.
 

Alors que les petites et moyennes entreprises sont connus pour être très innovante en termes d'idées pour de nouvelles technologies, produits et services, dans la plupart des cas, ils n'ont pas assez de ressources pour profiter pleinement d'eux là où ça compte: dans le marché. Par conséquent, ils doivent collaborer pour renforcer leurs capacités et conquérir les marchés ciblés.

 

Comme l’étude  séminal de CATA sur la commercialisation des innovations (2011) l’a démontré, la collaboration  est essentielle assez souvent  pour le succès de l’entreprise. Cependant, pas assez d'entreprises canadiennes exploitent les possibilités de collaboration, ni prennent-ils profit de divers réseaux pour soutenir l'innovation au sein de leur écosystème. 

Votre participation à l'enquête de CATA-CBI permettra d'enrichir notre connaissance collective de ce qui fonctionne et ce qui ne fonctionne pas en matière de collaboration pour une innovation d'entreprise efficace.

 

Le sondage en ligne est disponible à CATA-CBI collaboration etude. Toutes les informations d’entreprise fournies par vous sont gardé confidentiels et seuls les résultats agrégés de l’industrie canadienne seront rendu public dans un rapport que vous devriez recevoir à l'avance.