Survey to Assess the Impact of the Global Downturn on Canadian Technology Sector Workplace Environment
June 2, 2009

French Version to follow

You are invited to participate in a comprehensive, national study towards determining the impact the current state of the global economy is having on the everyday working environment of Canada's advanced technology companies.

Any employee within the high tech sector including ICT, defence, aerospace, energy and life sciences is encouraged to contribute to this study, which is attempting to measure the impact on critical workplace satisfaction issues in areas such as career advancement, access to training, performance management, retention, reward and recognition, and many others.

"There can be no question that today's economy is having a negative impact on more than just the availability of jobs," says CATA President John Reid, "but is also suspected of creating greater toxicity in the workplace as those left surviving in the wake of major lay-offs are left to battle more fiercely with their peers for limited, if any, opportunities for promotion, raises, and training."

With over a dozen study partners collaborating on this initiative, including government, academic and private sector organizations, this initiative promises to be one of the most far-reaching, timely, and comprehensive surveys related to the technology workplace environment in Canada today.

The survey will take approximately 20-30 minutes to complete. A save progress feature is provided should you need multiple occasions to fully complete the survey. And all responses must be fully submitted by June 10 at 12:00 a.m. EST.

All participants will receive a complimentary copy of the Executive Summary of the report to be generated from this initiative, and may also choose to participate in a follow-up interview with members of the project team.

Please click on the link below to begin the survey: http://survey.epenso.com/survey/s?s=CATATechWA09

-------------------------------------------------

Sondage visant à évaluer l'incidence du ralentissement économique mondial sur le milieu de travail dans le secteur de la technologie au Canada

Nous vous invitons à participer à une vaste étude nationale qui vise à déterminer l'incidence de la conjoncture mondiale actuelle sur le milieu de travail des entreprises de technologie de pointe au Canada.

Toutes les employées et tous les employés du secteur des technologies de pointe, qui comprend les technologies de l'information et des communications (TIC), la défense, l'aérospatiale, l'énergie et les sciences de la vie, sont invités à participer à cette étude ayant pour but d'évaluer les conséquences de la conjoncture mondiale sur des questions cruciales touchant la satisfaction au travail, comme l'avancement professionnel, l'accès à la formation, la gestion du rendement, la conservation du personnel, ainsi que la reconnaissance et la récompense.

Il est indéniable que la situation économique actuelle influe négativement sur l'offre d'emplois, mais il semble aussi qu'elle gâche le climat de travail. En effet, les personnes qui ont survécu aux importantes mises à pied doivent se battre avec acharnement contre leurs pairs pour obtenir une promotion, une augmentation ou une formation, si tant est que ce soit possible, a souligné John Reid, président de l'Alliance canadienne des technologies avancées (CATA).

Grâce à plus d'une dizaine de partenaires qui collaboreront à cette initiative, dont le gouvernement, le milieu universitaire et des organismes privés, ce sondage promet d'être l'un des plus ambitieux, opportuns et complets sur la situation actuelle du milieu de travail dans le secteur de la technologie au Canada.

Il vous faudra de 20 à 30 minutes pour remplir le questionnaire. Si vous ne pouvez le faire d'un seul coup, vous pourrez sauvegarder vos réponses. Vous devrez toutefois nous soumettre le tout d'ici au 10  juin à minuit HNE.

Toutes les participantes et tous les participants recevront un exemplaire gratuit du résumé du rapport qui sera produit à la suite de l'étude. Ils peuvent également prendre part à une entrevue de suivi avec les membres de l'équipe chargée du projet.

Veuillez cliquer sur le lien ci-dessous pour accéder au questionnaire: http://survey.epenso.com/survey/s?s=CATATechWA09&lang=fr_CA